Украинская зерновая ассоциация
07.09.2016

Прес-реліз Української Зернової Асоціації

07.09.2016

«Щодо необхідності прийняття термінових рішень КМУ  з ціллю недопущення зриву експорту зерна та продуктів його переробки, невиконання експортних контрактів та зменшення валютних надходжень до Держави»

Українська Зернова Асоціація, що об’єднує українські та міжнародні зернові компанії та є однією з провідних організацій зернового бізнесу в Україні звернулась з листом до Прем’єр-міністра України Гройсмана В. Б.

            У звернені, зокрема, йдеться про наступне.

                Українська Зернова Асоціація  звернулася до Прем’єр-міністра, з виключно важливого для економіки Держави питання перевезення зерна та продуктів його переробки в порти України для послідуючого експорту. Останні три роки Україна міцно закріпилася на третьому місці серед світових експортерів зерна  після США та ЄС. У минулому році  експорт зерна та продуктів його переробки був рекордним для України і склав більш ніж 39 мільйонів тон. Перевезення зерна на експорт виконувалось з максимальним навантаженням всієї інфраструктури і стало можливим завдяки конкретним рішенням щодо дерегуляції на ринку зерна і відміни різних сертифікатів, які призводили до величезних простоїв транспортних засобів.

    Згідно з прогнозними балансами УЗА, у 2016/2017 МР, Україна може встановити ще один рекорд, відвантаживши на експорт 41 мільйон тон зерна, що є на два мільйони тон більше ніж минулого маркетингового року. У цьому році, також прогнозується виключно хороший врожай соняшнику, на 2.3 мільйони тон більше, ніж у минулому році.  Постає питання, як виконати експортні програми України в умовах суттєвого збільшення обсягів  перевезень зернових, олійних та продуктів їх переробки?

    На сьогодні, склалася така структура перевезень зерна на експорт.  В порти України залізничним транспортом поставляється приблизно 63% зерна, 32 % автомобільним транспортом і  5 % річками.  Із прогнозованих 41 мільйонів тон зерна на експорт залізницею необхідно буде перевезти  залізницею близько 26 млн. тон,  автотранспортом – 13 млн. тон, річками 2 млн. тон. І це тільки зернові. А ще ріпак, соя, соняшник, олія, шрот.

А ще внутрішні  перевезення!

     Як же ми в Державі підготувались для виконання задач по збільшенню українського експорту зернових, олійних та продуктів їх переробки? 

     Перше. Вагонний парк не поповнився. Із  1993 року  Укрзалізниця не збудувала  жодного вагона-зерновоза. Не збудувала  і в минулому році. Катастрофічно не хватає вагонів-зерновозів, вони застарілі, а українські вагонобудівні підприємства  у цей час простоюють. Ще не почалося  масове збирання соняшнику і кукурудзи, а вже є  проблеми з перевезеннями зернових у зв’язку з незабезпеченістю Укрзалізниці дизпаливом, запчастинами та іншим.

   Друге. Ріки України так і не відроджені, як транспортні артерії.  Останні 5 років компанії, та їх громадські об’єднання, не можуть добитися вирішення питань з відродження ефективних перевезень вантажів річками України і в першу чергу Дніпром. Роботи з днопоглиблення Дніпра, які можна виконати за 3-4 місяці не виконуються 5 років! Ціла низка, незрозумілих для бізнесу, платежів практично блокує річки.

    Третє. Перевезення по автошляхах блокується, якщо є «перевантаження». Автошляхи  стали «заручниками» державної політики на залізничному та водному транспорті. Вагони не будуються, ріки заблоковані і вантажі перемістилися на автошляхи України. У 2016/2017 МР тільки зерна в порти України потрібно перевезти автошляхами приблизно 13 млн. тон. Але, якщо виконувати вказівки щодо «перевантаження»,  для перевезення 13 мільйонів тон тільки зерна, необхідно в два рази більше зробити ходок по тим же дорогам, в два рази більше виконати робіт по завантажуванню, розвантажуванню, зважуванню та лабораторним дослідженням! Та найголовнішим є те, що для доставки того ж об’єму вантажів у порти України, потрібно в два рази більше часу! Я вже не кажу, що за цю боротьбу заплатить селянин у два рази більше за тону перевезеного зерна!

    Відсутність системного підходу  до вирішення задач зернової логістики України ставить під загрозу  український експорт зерна, олійних та продуктів їх переробки, провокує несвоєчасне виконання експортних контрактів, може привести до невиконання експортних програм Держави в цілому, провокує зменшення валютних надходжень і  негативним чином діє на всі підприємства, які працюють в АПК України.

 Українська Зернова Асоціація пропонує терміново підготувати і провести спеціальне засідання КМУ під головуванням Прем’єр-міністра України Гройсмана В. Б. На засіданні пропонується прийняти всі необхідні рішення, які забезпечать виконання АПК України  експортних програм 2016/2017 МР, та на найближчі три роки.

Українська Зернова Асоціація     

ПриложениеРазмер
2016_09_07_press-reliz_uza_nedopushchennya_zrivu_eksportu_zerna.pdf95.52 кб

Последние поступления


Курсы НБУ на сегодня
Курсы НБУ на сегодня
Курсы НБУ на сегодня